סיור משפחות

מה אפשר לעשות עם כל המשפחה באזור בית שאן והסחנה?

ביקור בגן עדן – אטרקציות בבית שאן והסביבה לכל המשפחה

"אם גן עדן בארץ ישראל הוא- בית שאן פתחו" כך אמר ריש לקיש, מגדולי האמוראים שחי באיזור,  וייתכן שביקר בבית שאן אשר פרחה באותה תקופה. כיום, למרות הדימוי השלילי של עיירת פיתוח מנומנמת יש לעיר ולסביבתה הרבה מה להציע למטייל הישראלי. אם גם אתם מחפשים אטרקציות בבית שאן והסביבה המתאימות לכל המשפחה בוודאי תוכלו למצוא כאן כמה רעיונות טובים.  

גן לאומי בית שאן

בית שאן ההיסטורית ישבה על צומת דרכים חשובה. במרומי התל הארכיאולוגי נמצאו שרידים המעידים על עיר עתיקה מתקופת המקרא. בתחתית התל התפתחה מאוחר יותר בתקופה הרומית-ביזנטית העיר בית שאן לכדי עיר לבירה אזורית. כדי לתת מענה לחודשי הקיץ החמים נפתחה אפשרות ייחודית וחווייתית לביקור ערב בפארק בית שאן. הביקור מתחיל  במופע אור קולי המוקרן על עתיקות העיר וממשיך בסיור מודרך באתרים המרכזיים בעתיקות בית שאן. הכניסה בתשלום. יש להזמין את הכרטיסים למופע האור קולי מראש.

פארק המעיינות

תחביב ישראלי מוכר הוא האהבה הגדולה למעיינות עם פק"ל קפה וסנדלי שורש. עמק בית שאן משופע במעיינות טובים ונעימים. הטמפרטורה בהם קבועה – 28 מעלות והם מזמנים שפע של אפשרויות:

עם ילדים קטנים מומלץ להגיע למעין עין שוקק (כ 15 דקות הליכה, מתאים לעגלות). אחרי התרעננות במים נכנסים לשביל הרטוב אשר נפרץ סרן לזכר צביקה קפלן ז"ל. מדובר בכ 300 מטר של הליכה במים רדודים (בגובה כ 20 עד 30 ס"מ) בערוץ נחל הטבעי. למשפחות עם עגלות יש אפשרות ללכת בדרך הסלולה עד ל"בריכת הטחנה" שם מסתיים המסלול הרטוב.

עם נערים שיודעים לשחות ניתן ללכת בנחל הקיבוצים, במה שנקרא המסלול הרטוב. מהמבואה של פארק המעיינות מתחברים לנחל הקיבוצים והולכים בתוך הנחל. רוב ההליכה היא במים בגובה של כמטר עד מטר וחצי. יש נקודות שהעומק בהן מגיע לכשני מטר ומחייבות שחייה. לקראת סוף הנחל המים עוברים בצינורות המהוות אטרקציה מקומית בהיותן משמשות מגלשה. הכניסה הרגלית היא ללא עלות. ניתן לשכור אופניים או רכב חשמלי.

תרבות הטיולים החדשה – ביו תור שדה אליהו

בשנים האחרונות תרבות הטיולים בישראל ובעולם הולכת למקום חדש. פחות קילומטרים, פחות רביצה במים, פחות ארכיאולוגיה ויותר חיפוש אחר הדבר האותנטי, המפגש האנושי האינטימי והמקומי. תהליך זה, בשילוב של מגמה הולכת וגוברת למודעות סביבתית ותפיסה של קיימות, מביא לחיפוש אחרי אטרקציות מקומיות הנותנות מענה לדרישה הזאת. קיבוץ שדה אליהו בו יושב מרכז ביו תור מתמחה בסיורים על חקלאות אורגנית ומודרנית וחדשנות בחקלאות באמצעות הדברה ביולוגית. קיבוץ שדה אליהו שבו התחילה החקלאות האורגנית בישראל ואשר נחשב לפורץ דרך בשימוש בבעלי חיים לתועלת החקלאות, הוא קיבוץ דתי שיתופי גם היום.

במסגרת הסיור בביו תור תצאו לשדות ולמטעים, תראו את מקור הגידולים אשר אנחנו רגילים למצוא בסופר, תטעמו זנים שונים של תמרים וגם תראו מקרוב את החרקים המועילים בחקלאות ואת דבורי הבומבוס המשמשות להאבקה. יש להירשם. הסיורים מותאמים לבעלי מוגבלויות.

בסוף הטיול תוכלו ליהנות מכריך או גלידה בבית הקפה ועל הדרך לקנות כמה מהמוצרים המקומיים כמו תמרים או תבלינים. אם תרצו ממש להרגיש קיבוצניקים תוכלו להזמין ארוחה בשרית בחדר האוכל ולסעוד עם שאר חברי הקיבוץ.

סגירת תפריט